ام آر آی

ام آر آی چیست و چرا ام آر آی انجام میدهیم

ام آر آی

ام آر آی چیست و چرا ام آر آی انجام میدهیم

در تشخیص بیماری ها ام آر آی چه کمکی به پزشکان می کند

کلمات کلیدی

ستون فقرات

سی تی اسکن

اشعه رادیواکتیو

عمل جراحی

سوراخ های ریزی که عمر مفصل مصنوعی را بیشتر میکند

چیست وچگونه آنرا درمان کنیم

کاهش وزن

سرطان های استخوان

فیکس کردن شکستگی

اسکن استخوان

سلول های سرطانی

صدمه‌های کوچک و مکرر

میدان مغناطیسی

تشخیص افسردگی

تصویربرداری

شکستگی هیپ در چه افرادی رخ می دهد

جهت پیشگیری از شکستگی لگن بدن ما به چه مقدار کلسیم نیاز دارد

برجستگی پشت زانو یا کیست بیکرچیست کیست پوپلیته چیست

پارگی تاندون آشیل چگونه رخ می دهد وچگونه آنرا درمان کنیم

دلیل درد پاشنه پا چیست و خار پاشنه چه نوع بیماری است

بیماری های ارتوپدی در نوازندگان موسیقی چیست

دود سیگارچه تاثیری بر درد مفاصل دارد

بدست آوردن فلز مفاصل مصنوعی از درگذشتگان چگونه انجام می شود

حرف کدام پزشک ارتوپد را قبول کنم

تفاوت ارتوپد با جراح استخوان و مفاصل چیست

راه رفتن مجدد بیماران فلج با کمک یک تحریک کننده نخاع

بهترین نوع تغذیه برای آرتروز و سائیدگی مفصل چیست

چطور میتوان با طلا آسیب عضله را ترمیم کرد

علل ورم پا چیست و چگونه آن را درمان کنیم

علائم و درمان شکستگی استخوان های انگشت چیست

  • ۰
  • ۰

فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی دیسک

physical-therapy

جراحی ستون فقرات عملی مهم و سنگین است و توان‌بخشی نقش مهمی در کسب بهترین نتیجه از این عمل ایفاء می‌کند. توان‌بخشی (فیزیوتراپی دیسک کمر وگردن، انجام حرکات اصلاحی و ورزش مناسب) در اصل به بیمار کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر بهبود یابد.

فیزیوتراپیست بعد از ارزیابی بعد از جراحی دیسک کمر با بهره‌گیری از روش‌های گوناگون به بیمار کمک می‌کند تا در شرایط جسمی بهتری قرار بگیرد و آسیب کمر ناشی از جراحی یا صدمه هر چه سریع‌تر با ورزش و فیزیوتراپی دیسک گردن و کمر التیام یابد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مدیریت درد پس از جراحی ستون فقرات

مدیریت و کنترل درد یکی از نخستین گام‌های مهمی است که امکان بازیابی قدرت بیمار را فراهم می‌سازد، چرا که پیگیری و کامل کردن برنامه توان‌بخشی در صورت تحمل درد شدید و طاقت‌فرسا بسیار دشوار است. اگرچه بروز میزان مشخصی از درد طی فرایند بهبود طبیعی است،  فیزیوتراپیست از روش‌های گوناگون برای به حداقل رساندن درد بیمار بهره می‌گیرد، بعضی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • گذاشتن یخ
  • قرار دادن ستون فقرات در حالت‌های معین
  • حرکت‌های مشخص و تعریف شده (ورزش کمر و گردن)
  • دستگاه‌های برقی (مانند دستگاه TENS ـ تحریک الکتریکی عصب از راه پوست)

بسیاری از تکنیک‌های تسکین درد کمر ساده هستند و بیمار می‌تواند به راحتی آنها را فرابگیرد و در خانه یا محل کار طی روز انجام دهد. اکثر بیماران شگفت‌زده می‌شوند هنگامی که درمی‌یابند تکنیک ساده‌ای مانند قرار دادن کمپرس یخ و یا تغییر در شیوه حرکت کردن، حفظ حالت اندامی مناسب و نرمش برای دیسک کمر تا چه اندازه در تخفیف کمر درد پس از جراحی کمر مؤثر است.

  1. تمرین یک به یک بعد از عمل جراحی دیسک

فیزیوتراپیست معمولاً متناسب با وضعیت هر بیمار و با در نظر گرفتن جراحی خاص انجام شده، نوع بدن و شرایط و عارضه‌های بافتی برنامه تمرینی ویژه‌ای را برای ترمیم عوارض پس از جراحی کمر  تدوین می‌کند.

فیزیوتراپیست بر پیشرفت حرکت و تقویت عضله‌های بخش‌هایی متمرکز می‌شود که به منظور کسب قدرت و تعادل بعد از عمل جراحی دیسک کمر و گردن نیاز به بازآموزی دارند. این گونه ورزش های دیسک گردن و کمر معمولاً بر عضله‌های محل برش، عضله‌های ضعیف شده به دلیل مشکلات عصبی پیش از جراحی، عضله‌های کوچک فعال در اطراف هر مهره و همچنین بر پایدارسازی ستون فقرات متمرکز می‌شود. فیزیوتراپیست از آموزش‌های لازم برخوردار شده است تا حرکات اصلاحی دیسک گردن و کمری را انتخاب کند که انجام‌شان پس از جراحی ستون فقرات کاملاً ایمن و بدون خطر باشد.

  1. تمرین و حرکت اصلاحی برای دوره بهبود بعد از عمل جراحی دیسک گردن و کمر

تمرین و ورزش گردن و کمر نقشی حیاتی در دوره بهبود پس از عمل جراحی ستون فقرات ایفاء می‌کند. از میان بردن حس خستگی مزمن، ازسرگیری ایمن فعالیت‌های روزانه و اجتناب از آسیب دیدن مجدد اهمیت بسیار دارد. در نهایت تمرین و ورزش گردن درد کمک می‌کند تا آسیب اولیه التیام یابد و کمر درد عود نکند یا میزان درد به حداقل برسد. فیزیوتراپیست برنامه تمرینی منحصر به فردی را برای هر بیمار بر مبنای نوع دقیق جراحی ستون فقرات و آگاهی از نیروهایی طراحی می‌کند که بیشترین فایده را تحت شرایط مختلف برای ستون فقرات بیمار دارد. فیزیوتراپی دیسک کمر و گردن معمولاً شامل آموزش تمرین‌هایی با قابلیت اجرا در خانه و محل کار می باشد.

پیشگیری

Mature Man Working With a Physical Therapist

اگرچه پارگی و بیرون زدگی دیسک معمولاً پی‌آمد طبیعی بالا رفتن سن است، با این همه می‌توان با ایجاد تغییراتی کوچک در سبک زندگی فردی احتمال ابتلا به این عارضه را تا حدی کاهش داد:

  • ورزن مناسب: تناسب اندام و نداشتن اضافه وزن، فشار کلی روی ستون فقرات را کاهش می‌دهد.
  • حفظ حالت اندامی مناسب: قرار گرفتن بخش‌های مختلف بدن در وضعیت مناسب و هم‌ترازی آنها در سلامت ستون فقرات مؤثر است.
  • رعایت اصول مکانیک بدن: تغییر در شیوه انجام فعالیت‌ها، به ویژه حرکت‌هایی که هر روز بارها انجام می‌دهید، احتمال ابتلا به فتق دیسک کمر و گردن را کاهش می‌دهد. اگر مطمئن نیستید که چه تغییراتی را باید ایجاد کنید، در مورد شغل خود با فیزیوتراپیست صحبت کنید تا وی با بررسی وظایف شغلی شما بتواند راهنمایی‌های ارزشمندی را در خصوص روش‌های پیشگیری از فتق دیسک و آسیب دیدن آن در اختیارتان قرار دهد.

بیرون زدگی و پارگی دیسک بیماری نسبتا شایعی می باشد، اما خبر خوب در درمان دیسک کمر و گردن نیاز کم به جراحی و درمان بدون جراحی اکثر  بیماران می باشد. از جمله این درمان ها  فیزیوتراپی دیسک کمر، ورزش کمر، فیزیوتراپی دیسک گردن و حرکات اصلاحی و ورزش دیسک گردن می باشد. همچنین از فیزیوتراپی بعد از جراحی دیسک کمر به منظور توانبخشی بیمار نیز استفاده کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی