ام آر آی

ام آر آی چیست و چرا ام آر آی انجام میدهیم

ام آر آی

ام آر آی چیست و چرا ام آر آی انجام میدهیم

در تشخیص بیماری ها ام آر آی چه کمکی به پزشکان می کند

کلمات کلیدی

ستون فقرات

سی تی اسکن

اشعه رادیواکتیو

عمل جراحی

سوراخ های ریزی که عمر مفصل مصنوعی را بیشتر میکند

چیست وچگونه آنرا درمان کنیم

کاهش وزن

سرطان های استخوان

فیکس کردن شکستگی

اسکن استخوان

سلول های سرطانی

صدمه‌های کوچک و مکرر

میدان مغناطیسی

تشخیص افسردگی

تصویربرداری

شکستگی هیپ در چه افرادی رخ می دهد

جهت پیشگیری از شکستگی لگن بدن ما به چه مقدار کلسیم نیاز دارد

برجستگی پشت زانو یا کیست بیکرچیست کیست پوپلیته چیست

پارگی تاندون آشیل چگونه رخ می دهد وچگونه آنرا درمان کنیم

دلیل درد پاشنه پا چیست و خار پاشنه چه نوع بیماری است

بیماری های ارتوپدی در نوازندگان موسیقی چیست

دود سیگارچه تاثیری بر درد مفاصل دارد

بدست آوردن فلز مفاصل مصنوعی از درگذشتگان چگونه انجام می شود

حرف کدام پزشک ارتوپد را قبول کنم

تفاوت ارتوپد با جراح استخوان و مفاصل چیست

راه رفتن مجدد بیماران فلج با کمک یک تحریک کننده نخاع

بهترین نوع تغذیه برای آرتروز و سائیدگی مفصل چیست

چطور میتوان با طلا آسیب عضله را ترمیم کرد

علل ورم پا چیست و چگونه آن را درمان کنیم

علائم و درمان شکستگی استخوان های انگشت چیست

  • ۰
  • ۰


در انتخاب دکتر ارتوپد لگن، جراح و متخصص لگن یا جراح ارتوپدی لگن تفاوت خوب و بهترین چیست

در انتخاب دکتر ارتوپد لگن، جراح و متخصص لگن یا جراح ارتوپدی لگن تفاوت خوب و بهترین چیست

 


دکتر ارتوپد لگن، جراح و متخصص لگن و جراح ارتوپدی لگن عناوینی هستند که پزشکان و مردم برای مشخص کردن نوع تخصص بکار میبرند. منظور از همه اینها مشخص شدن پزشکی است که در وهله اول یک متخصص ارتوپدی است و میتواند انواع بیماریهای ارتوپدی را تشخیص داده و درمان کند.

حال این درمان میتواند طبی یا جراحی باشد. این عناوین در مرحله بعد مشخص میکنند که دکتر مورد نظر در زمینه بیماری های لگن و مفصل ران صاحب نظر و متبحر است.

مسلما فعالیت در یک رشته فوق تخصصی مستلزم داشتن مطالعه مستمر در آن زمینه و انجام اعمال جراحی متعدد است تا مهارت لازم برای درمان کسب شود.

تعداد زیادی جراح و متخصص لگن با درجات متفاوتی از مهارت در حال فعالیت هستند ولی قبل از مراجعه به هر پزشک این سوال ممکن است در ذهن ما شکل بگیرد که به کدام جراح ارتوپدی لگن مراجعه کنم.

چه دکتر ارتوپد لگن میتواند مشکل من را بهتر تشخیص داده و در صورت نیاز به عمل جراحی آن را به نحو مطلوب تری برای من انجام دهد.


بسیاری از بیماران قبل از مراجعه به یک متخصص ارتوپدی لگن ممکن است به دیگر همکاران ارتوپد مراجعه کرده باشند ولی نتیجه ای چه در جهت تشخیص مشکل خود و یا در جهت انجام نوع درمان نگرفته باشند.

بیمار ممکن است به توسط یکی از این همکاران به جراح لگن ارجاع داده شود و یا ممکن است خود با تحقیق و پرسش از اطرافیان پزشکی را پیدا کند.

 

دانش و مهارت

مسلما دانش و مهارت افراد با هم یکی نیست و این دانش و مهارت میتواند در نتیجه درمان تاثیر مستقیم داشته باشد. علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است و همه روزه حجم عظیمی از اطلاعات به این دایره از فعالیت بشر افزوده میشود.

این در مورد رشته فوق تخصصی ارتوپدی لگن و مفصل ران هم صادق است. پس یک جراح و متخصص خوب لگن باید بصورت مداوم در جریان این پیشرفت ها قرار داشته باشد. این با مطالعه مستمر بدست میاید.

نکته دیگر کسب تجربه است که جز با عمل بدست نمیاید. تجربه را کسی بدست میاورد که در میدان عمل وارد شده و از هر عملی چیزی بیاموزد.

پس جراحی که هزاران عمل جراحی تعویض مفصل لگن انجام داده است مسلما تجربه زیادی دارد ولی این تجارب وقتی به جراح کمک میکند که او از هر جراحی چیزی آموخته باشد. تا بتواند از آن برای کمک به بیمارانش کمک بگیرد.

آموزش

نکته دیگری که حتی از دانش و تجربه جراح و متخصص لگن هم مهمتر است میل او به یاد دادن است. مهمترین صفت یک پزشک توانایی او به یاد دادن است.

مهمترین چیزی که به بهبود بیمار کمک میکند این است که یاد بگیرد چگونه زندگی کند. برای بیماری خود چه کارهایی بکند و چه کارهایی نکند. بعد از جراحی چه کارهایی انجام دهد و لازمه همه اینها یادگیری است.

بیمار باید یاد بگیرد و این را از پزشک خود یاد میگیرد. پس یکی از وجود مشخصه مهم یک جراح خوب ارتوپدی لگن این است که او برای یاد دادن نکاتی در مورد رشته تخصصی خود به مردم کمک کند.

نکته ای که به نظر من از همه صفات بالا مهمتر است انسان دوستی پزشک است.

گرچه مهم است که یک پزشک باسواد و با تجربه باشد ولی اگر سلامتی بیمارش را مانند سلامتی خودش نداند و به بیمار به صورت یک مشتری بنگرد قطعا نمیتواند وظایف عالی و انسانی و حتی شغلی خود را به بهترین وجه انجام دهد.


  • ۹۷/۰۹/۲۲
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی