ام آر آی

ام آر آی چیست و چرا ام آر آی انجام میدهیم

ام آر آی

ام آر آی چیست و چرا ام آر آی انجام میدهیم

در تشخیص بیماری ها ام آر آی چه کمکی به پزشکان می کند

کلمات کلیدی

ستون فقرات

سی تی اسکن

اشعه رادیواکتیو

عمل جراحی

سوراخ های ریزی که عمر مفصل مصنوعی را بیشتر میکند

چیست وچگونه آنرا درمان کنیم

کاهش وزن

سرطان های استخوان

فیکس کردن شکستگی

اسکن استخوان

سلول های سرطانی

صدمه‌های کوچک و مکرر

میدان مغناطیسی

تشخیص افسردگی

تصویربرداری

شکستگی هیپ در چه افرادی رخ می دهد

جهت پیشگیری از شکستگی لگن بدن ما به چه مقدار کلسیم نیاز دارد

برجستگی پشت زانو یا کیست بیکرچیست کیست پوپلیته چیست

پارگی تاندون آشیل چگونه رخ می دهد وچگونه آنرا درمان کنیم

دلیل درد پاشنه پا چیست و خار پاشنه چه نوع بیماری است

بیماری های ارتوپدی در نوازندگان موسیقی چیست

دود سیگارچه تاثیری بر درد مفاصل دارد

بدست آوردن فلز مفاصل مصنوعی از درگذشتگان چگونه انجام می شود

حرف کدام پزشک ارتوپد را قبول کنم

تفاوت ارتوپد با جراح استخوان و مفاصل چیست

راه رفتن مجدد بیماران فلج با کمک یک تحریک کننده نخاع

بهترین نوع تغذیه برای آرتروز و سائیدگی مفصل چیست

چطور میتوان با طلا آسیب عضله را ترمیم کرد

علل ورم پا چیست و چگونه آن را درمان کنیم

علائم و درمان شکستگی استخوان های انگشت چیست

  • ۰
  • ۰


جهت پیشگیری از شکستگی لگن بدن ما به چه مقدار کلسیم نیاز دارد

برای پیشگیری از شکستگی لگن بدن ما به چه مقدار کلسیم نیاز دارد

 

نویسنده: دکتر مهرداد منصوری “متخصص ارتوپدی”

دسته ای از شکستگی های لگن که در سنین بالا ایجاد میشوند بخصوص شکستگی های اطراف مفصل ران ارتباط مستقیمی با پوکی استخوان دارند. میتوان گفت شکستگی های لگن در اطراف مفصل ران در افرادی که تراکم استخوانی پایینی دارند شایعتر است.

این افراد بدنبال ضربات خفیفی مانند یک زمین خوردن ساده دچار شکستگی لگن میشوند. کاهش تراکم و سفتی استخوان که به آن پوکی استخوان یا استئوپروز هم میگویند گرچه میتواند در هر سنی ایجاد شود ولی در افراد مسن بخصوص در سنین بالای ۵۰ سالگی بیشتر است.

در فیلم زیر در مورد نوع تغدیه و ارتباط آن با شکستکی های لگن با شما صحیت میکنم.

 

 

اهمیت کلسیم در حفظ سلامت استخوان ها

شکستگی لگن بخصوص شکستگی های اطراف مفصل ران تاثیر بسیار مهمی بر کیفیت عملکرد کل سیستم حرکتی بدن انسان بجای میگذارد. بعد از این شکستگی ها احتمال معلولیت و حتی مرگ بالا میرود. شکستگی لگن نیاز به بستری شدن بیمار در بیمارستان دارد و در غالب موارد نیاز به عمل جراحی و بازپروری وسیع دارد و میتواند توانایی راه رفتن بیمار را حتی بعد از درمان بشدت محدود کند.

شکستگی هر جایی از بدن به خودی خود دردناک و ناراحت کننده است ولی شکستگی لگن چیزی بیش از یک شکستگی معمولی است.

شکستگی لگن میتواند سلامتی کل بدن را به خطر بیندازد. شاید اهمیت شکستگی لگن وقتی بیشتر مشخص شود که بدانیم یک چهارم از افرادی که دچار شکستگی لگن میشوند در یکسال اول بعد از شکستگی فوت میکنند.

مهمترین راه پیشگیری از شکستگی لگن پیشگیری از پوکی استخوان است و یکی از موثرترین راه های پیشگیری از پوکی استخوان مصرف کافی کلسیم است.

کلسیم نقش بسیار مهمی در ساخته شدن استخوان و حفظ تراکم آن دارد و مصرف میزان کافی کلسیم تاثیر غیر قابل انکاری در پیشگیری از شکستگی های لگن بخصوص شکستگی های اطراف مفصل ران دارد.

 

میزان نیاز بدن به کلسیم

در زمان کودکی و نوجوانی بدن به کلسیم نیاز دارد تا بتواند توده استخوانی کافی را بسازد و در سنین میانسالی و بعد از آن بدن برای حفظ تراکم استخوان به مقادیر کافی از کلسیم نیاز دارد. پس بدن انسان در همه سنین به کلسیم نیاز دارد.

برای اینکه فرد در بزرگسالی توده استخوانی محکمی داشته باشد باید در زمان کودکی روزانه بطور متوسط ۱۲۰۰ میلیگرم کلسیم به بدن او برسد. فرد بزرگسال هم برای حفظ تراکم استخوان خود نیاز به دریافت همین مقدار از کلسیم در هر روز دارد.

 متاسفانه میزان مصرف کلسیم در اکثر افراد نصف این مقدار است. گرچه کلسیم در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد با این حال غنی ترین منبع آن لبنیات است و به جرات میتوان گفت بدون مصرف لبنیات بسختی میتوان کلسیم کافی را برای بدن تامین کرد.
هر لیوان شیر که معادل ۲۵۰ سی سی باشد حدود ۲۵۰ میلیگرم کلسیم دارد. هر لیوان ۲۵۰ سی سی ماست هم به همین میزان کلسیم دارد. بهترین منابع برای دریافت کلسیم بدن مصرف شیر و ماست کم چرب است.

البته مصرف کلسیم به تنهایی برای سلامت استخوان ها و سفتی آنها کافی نیست. بدن برای جذب کلسیم و متابولیسم آن به ویتامین دی نیاز دارد. بدن انسان ها بطور روزانه به ۶۰۰-۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی نیاز دارد.

بطور خلاصه میتوان گفت بهترین راه پیشگیری از شکستگی های لگن و ستون مهره، قوی و محکم کردن استخوان ها در سنین نوجوانی و محکم نگه داشتن آنها در سنین میانسالی و کهنسالی است.

برای اینکه بتوانیم در سنین بالاتر از پوکی استخوان پیشگیری کرده و بدین وسیله احتمال شکستگی لگن را کاهش دهیم باید میزان کافی کلسیم را از راه مصرف مقادیر کافی لبنیات در تمام عمر از بچگی تا پیری مد نظر داشته باشیم.

با مصرف روزی چهار لیوان شیر یا ماست میتوانیم میزان کافی کلسیم را به بدن رسانده و از پوکی استخوان و شکستگی های متعاقب آن پیشگیری کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی